Aan: G.
t.a.v. dhr. M., districtsdirecteur
23 juni 2000
onderwerp: klachtenprocedure
Geachte heer M.,
Hierbij dien ik een klacht in, betreffende het niet willen
en/of kunnen nemen van een zorgvuldige beslissing.
Op dit moment ben ik bezig met mijn 6e beroepszaak, over
een keuring van vorig jaar. Er is echter nog geen geldige
beslissing genomen over mijn ziekmelding van 5 maart 1997.
Graag verneem ik van u, of u deze klacht gegrond vindt.
Met vriendelijke groet,
D.
g.
Directie
de weledele heer D.
Ons kenmerk hm/evh
Datum 14 juli 2000
Uw kenmerk
Uw brieven van 23 juni 2000
Betreft: uw correspondentie
Geachte heer D.,
In het afgelopen jaar hebt u zich schriftelijk een groot aantal malen met een
klacht tot mij gewend. Voor alle helderheid: het is uw goed recht gebruik te
maken van de mogelijkheid u te beklagen. Daarnaast beschouwen wij in zijn
algemeenheid klachten van klanten als gratis adviezen en kansen gericht op de
verbetering van onze prestaties. Vanwege het zo serieus nemen van onze
cliënten is het in behandeling nemen van klachten een arbeidsintensieve
zaak. Het grote aantal klachten van u had tot gevolg dat er al heel veel extra
energie in uw "dossier" is gestoken.
Dit gegeven, in relatie tot de aard van uw klachten, heeft mij doen besluiten
voortaan niet automatisch een inhoudelijke behandeling van uw klacht te
starten. Klachten die mijns inziens slechts procedureel dan wel formeel van
aard zijn en volgens mij geen inhoudelijke betekenis hebben draag ik niet ter
behandeling op aan mijn medewerkers.
In die zin zult u van mij geen nadere reactie ontvangen op uw
brief d.d. 30 juni jl..
Voor zover u vragen heeft over de betekenis van allerlei medische
terminologie adviseer ik u deze elders te stellen. Voor wat betreft uw brief
van 23 juni waarin u zich beklaagt over het uitblijven van een beslissing is uw
klacht terecht. Binnen een week ontvangt u formeel een beslissing.
Wanneer u geen genoegen neemt met de afhandeling van de klacht, dan kunt u zich
wenden tot de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman is een onafhankelijke
instantie die gedragingen van overheidsorganen en andere organisaties, belast
met publieke taken, onderzoekt en beoordeelt.
Het postadres van deze instantie:
Nationale Ombudsman, Postbus ###, Den Haag.
Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,
M.
regiodirecteur